30min@270w

miniräknar-FTP: 262w.

Nu är tanken att köra 2-3st 60min pass mellan varje 30min.

Publicerad: februari 28, 2013 - Testcykeln Monkan och jag |

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skriv en kommentar |

60min@85% (225w)

Publicerad: februari 26, 2013 - Testcykeln Monkan och jag |

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skriv en kommentar |

30min@266w

21 dagar och 50 av de 80 förlorade watten på 30min är återhämtade. Dagens miniräknar FTP: 258w.

Publicerad: februari 23, 2013 - Testcykeln Monkan och jag |

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skriv en kommentar |

30min@252w

(FTP: 244w). Efter uppehållet har det gått att öka 36w på 2 veckor. Jag låter pulsen styra varje pass och håller mig till planen och kör med en extra vilodag med promenad.

Hittills har jag bara kört 30minuters på 3kg men nu byter jag till 3.5kg och börjar varva med 60min@85% av förra 30min-effekten * 0.97.

Ex:

30min = 252w => 252 * 0.97 = 244 (FTPn) => 244 * 0.85 = 208w ska då 60min köras på – skitenkelt och det här 103%/85%-upplägget är sjukt bra för att komma in i träningen efter ett uppehåll.